08.02.2019

10:32
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Η αξία της στατιστικής πρόβλεψης των πωλήσεων για τα καταστήματα.

Πριν λίγο καιρό ο συνάδελφος μου Χάρης Λαλάτσης δημοσίευσε ένα άρθρο το οποίο αναφέρεται στο πόσο σημαντική είναι η χρήση της έρευνας αγοράς πριν ανοίξει ένα νέο κατάστημα σε κάποια περιοχή. Ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα όπως οι μετρήσεις καταναλωτών / ατόμων, οι μετρήσεις στοιχείων ανταγωνισμού καθώς και τα στοιχεία που αφορούν την αποθήκευση  και μεταφορά των […]
SHARE

Πριν λίγο καιρό ο συνάδελφος μου Χάρης Λαλάτσης δημοσίευσε ένα άρθρο το οποίο αναφέρεται στο πόσο σημαντική είναι η χρήση της έρευνας αγοράς πριν ανοίξει ένα νέο κατάστημα σε κάποια περιοχή. Ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα όπως οι μετρήσεις καταναλωτών / ατόμων, οι μετρήσεις στοιχείων ανταγωνισμού καθώς και τα στοιχεία που αφορούν την αποθήκευση  και μεταφορά των προϊόντων.

Προχωρώντας το ένα ακόμα βήμα, σκεφτόμουνα ποια είναι τα πιο σημαντικά μετρήσιμα στοιχεία του ανταγωνισμού. Τι θα μπορούσε ο ενδιαφερόμενος να μάθει από καταστήματα που πουλάνε αντίστοιχα προϊόντα στη γεωγραφική περιοχή όπου ενδιαφέρεται να ανοίξει κάποιο κατάστημα; Πολλά μου έρχονται στο μυαλό όπως η ηλικιακή ομάδα των καταναλωτών, η συχνότητα των επισκέψεων, η συχνότητα αγοράς προϊόντων (γιατί μπορείς να πας σε ένα κατάστημα απλά για να δεις προϊόντα κι έπειτα να τα αγοράσεις από αλλού ή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας) και κάπως έτσι κατέληξα στο πιο καυτό, κατά τη γνώμη μου, μετρήσιμο στοιχείο.

Η πρόβλεψη του τζίρου του καταστήματος!

Προβλέποντας το τζίρο καταστημάτων λιανικής μπορούμε να βγάλουμε αξιόπιστα συμπεράσματα για το αν θα πάει καλά σε πωλήσεις και το δικό μας κατάστημα που θέλουμε να ανοίξουμε στην περιοχή. Λογικό δεν ακούγεται; Κι όμως είναι από τα βήματα όπου ελάχιστοι επιχειρηματίες πραγματοποιούν πριν το άνοιγμα ενός καταστήματος.

Υπάρχουν αρκετές μέθοδοι πρόβλεψης τζίρου κάνοντας τον αναλυτή να ψάχνει πάντα την καλύτερη προσέγγιση είτε μέσω του ημερήσιου τζίρου, είτε μέσω του μηνιαίου ή ακόμα και του ετήσιου τζίρου ενός καταστήματος. Σκοπός είναι με τυχαία δειγματοληψία ανά σταθερά χρονικά διαστήματα, να υπολογίζεται η αγορά των καταναλωτών κι έπειτα να προβλέπεται ο τζίρος του καταστήματος. Ακόμα ο αναλυτής μπορεί να εντοπίσει, ανάλογα με τα δεδομένα, κάποιο trend ως προς την ώρα, την ημέρα ή ακόμα και την εποχή.

Γενικά, ένας αναλυτής θα μπορούσε να αξιοποιήσει μέσα από μια γκάμα μεθόδων, τα δεδομένα για να προβλέψει την κίνηση των καταναλωτών σε μια γεωγραφική περιοχή. Σημασία έχει να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντική είναι η συλλογή και αξιοποίηση των δεδομένων σε πολλούς τομείς. Κάτι που μπορεί να μην φαίνεται σχετικό αλλά στην πραγματικότητα θα διευκολύνει ή/και θα ωθήσει προς τη λήψη κάποιων σημαντικών αποφάσεων.