Η ψηφιακή διαφήμιση είναι σίγουρα το μεγάλο όπλο των εταιρειών. Έχει αρκετά χαμηλό κόστος, πολλούς επαγγελματίες που δουλεύουν εκεί και τεράστια περιθώρια ανάπτυξης με τις νέες τεχνολογίες.
Όμως μερικές φορές οι άνθρωποι του μάρκετινγκ ξεχνάνε ότι οι καταναλωτές είναι κοινωνικά όντα που τους αρέσει να βγαίνουν έξω και να ζουν εμπειρίες.
Θέλουμε να ερχόμαστε σε επαφή με άλλους και να βλέπουμε πράγματα ενώ την ίδια στιγμή η δύναμη της εικόνας παραμένει πολύ ισχυρός παράγοντας και μαγνήτης για να τραβήξει την προσοχή μας.
Είναι άλλωστε κάτι που έχουμε παρατηρήσει συχνά στις έρευνες μας στην ierax analytix, καθώς οι καταναλωτές ενημερώνονται συχνά από διαφημιστικά φυλλάδια (για συγκεκριμένα προϊόντα). Αν με ρωτούσατε πριν 6 χρόνια για το φυλλάδιο, θα σας έλεγα πως πιθανό θα χαθεί, αλλά παραμένει δυνατό και με αρκετά μεγάλο conversion στις μέρες μας.
Ούτε περιβαλλοντικό είναι, ούτε εύκολα αλλάζει μορφή και ούτε καν μεταφέρεται άμεσα σε κάθε καταναλωτή, αλλά έχει αυτό το boom effect που κερδίζει την προσοχή του πελάτη. Πχ «20% ΕΚΠΤΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΑΠΕΔΕΣ» με bold γράμματα και cringe γραφικά σαν ανάρτηση boomer στα social media για καλημέρα. Αλλά ο κόσμος το βλέπει.
Ακούω τον τελευταίο καιρό σχέδια για νέα εργαλεία στην outdoor διαφήμιση, όπως 3D γραφικά, γιγαντοοθόνες, διαδραστικά παιχνίδια και πολλά άλλα που μου δείχνουν τη στόχευση των brands να βρεθούν κοντά στο κοινό τους, αλλά και κοντά στα σημεία πώλησης (το σημαντικότερο). Κάτι αντίστοιχο με τις διαφημίσεις στα περίπτερα, όπου οι εταιρείες ήλπιζαν ότι μια φωτογραφία ενός ανθρώπου να πίνει δροσερό αναψυκτικό, θα σε κάνει και σένα να κάνεις το ίδιο.
Η ψηφιακή διαφήμιση καταφέρνει να «πιάνει» περισσότερους ανθρώπους, αλλά η outdoor διαφήμιση πετυχαίνει να είναι ακριβώς δίπλα στην πηγή (σημείο πώλησης). Και βλέπουμε συχνά στις έρευνες ότι οι καταναλωτές έχουν χαμηλό retention rate, δηλαδή αν και εντυπωσιάζονται εύκολα, δύσκολα θυμούνται λεπτομέρειες διαφήμισης που είδαν πριν λίγες μέρες. Αντίθετα, η outdoor διαφήμιση καταφέρνει να επηρεάζει βραχυπρόθεσμα και να «σπρώχνει» άμεσα σε μια ενέργεια/αγορά τους καταναλωτές.
Σταματώ εδώ, καθώς πλέον μπαίνουμε σε θέματα neuromarketing, αλλά είναι σημαντικό τα brands να μετράνε διαφορετικά γεωγραφικά σημεία, πριν επενδύσουν σε outdoor διαφήμιση ώστε να γνωρίζουν την κίνηση που έχουν και να μπορούν να υπολογίσουν πιθανά κέρδη.