Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) είναι προϊόντα τα οποία έχουν την επωνυμία των σούπερ μάρκετ που βρίσκονται και συνήθως έχουν χαμηλότερη τιμή.
Στην Ierax Analytix τρέξαμε μια έρευνα σε 756 καταναλωτές πανελλαδικά, με θέμα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στόχο να διερευνήσουμε τη διείσδυσή τους αλλά και τη δυναμική τους στο μέλλον.
Αρχικά λοιπόν, ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι τα προϊόντα που οι καταναλωτές αγοράζουν πιο συχνά από τις ιδιωτικές ετικέτες αφορούν τα τρόφιμα μακράς διάρκειας (45%), τα καθαριστικά (43%) και τα γαλακτοκομικά (37%). Στις τελευταίες θέσεις είναι τα ποτά και τα αναψυκτικά, γεγονός που φαίνεται και από τα λίγα αντίστοιχα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που υπάρχουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Από την άλλη, ένα ποσοστό 46% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με 2 χρόνια πριν και 33% θεωρεί πως θα συνεχίζει να αγοράζει περισσότερα στο μέλλον, δείγμα της πίεσης στους μισθούς που έχει φέρει η πανδημία.
85% των καταναλωτών δηλώνουν πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι φθηνότερα των άλλων μαρκών, 70% πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια και 52% τα θεωρεί κατώτερα σε ποιότητα από τα γνωστά brands.
Τέλος, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γνώρισαν μεγάλη αύξηση στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και κατάφεραν σχεδόν να τριπλασιάσουν τα μερίδια τους. Μένει να φανεί πόσο πολύ θα επηρεάσει η ενεργειακή κρίση αλλά και η πανδημία, την οικονομική δυνατότητα των νοικοκυριών στο μέλλον για να στραφούνε περισσότερα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ταυτότητα έρευνας
Συμμετείχαν 756 άτομα, 18 και άνω πανελλαδικά. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν ηλεκτρονικά από τις 11 μέχρι και τις 15 Φεβρουαρίου 2022.