19.10.2018

06:09
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Πόσο σίγουροι είμαστε για το newsletter και τους followers μας;

Στην εποχή των newsletters και των Facebook / Twitter / Instagram followers, έχει επικρατήσει η άποψη ότι όσο περισσότεροι μας ακολουθούν τόσο το καλύτερο. Σίγουρα, εν μέρει, ακούγεται σωστό, καθώς με βάση την οικονομία κλίμακας, όσο περισσότεροι δούνε το μήνυμα μας, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε να μας προτιμήσουν. Αλλά έχω κάποιες ενστάσεις εγώ. Πριν μερικές […]
SHARE

Στην εποχή των newsletters και των Facebook / Twitter / Instagram followers, έχει επικρατήσει η άποψη ότι όσο περισσότεροι μας ακολουθούν τόσο το καλύτερο. Σίγουρα, εν μέρει, ακούγεται σωστό, καθώς με βάση την οικονομία κλίμακας, όσο περισσότεροι δούνε το μήνυμα μας, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε να μας προτιμήσουν. Αλλά έχω κάποιες ενστάσεις εγώ.

Πριν μερικές μέρες είχα μια σχετική συζήτηση με γνωστό διαφημιστή, που χειρίζεται κυρίως λογαριασμούς από εταιρείες στο χώρο της εστίασης. Όταν ρώτησα για την επιτυχία του newsletter ενός συγκεκριμένου πελάτη του, μου απάντησε με χαρά: «Σκίζει φίλε. Πάει σε 12.000 άτομα το μήνα. Μόνο το 5% να αγοράζει από μας, μιλάμε για 600 πωλήσεις μηνιαία!». Μπορεί ποσοτικά να ακούγεται ρεαλιστικό, και μάλιστα χαμηλό, το ποσοστό που περιμένει ο διαφημιστής, όμως η βάση του είναι σωστή; Και εδώ βρίσκεται το βασικό πρόβλημα στη μαθηματική πράξη που έκανε ο συμπαθής και εξαιρετικός διαφημιστής: θεωρεί πως οι 12.000 που παίρνουν το συγκεκριμένο newsletter είναι 1ον όλοι δυνητικοί πελάτες της εταιρείας, και 2ον το βλέπουν κάθε φορά όλοι!

Το πιο απλό παράδειγμα για να εξηγήσω το 1ο μου σημείο είναι πως άμα το newsletter αφορά μια βιομηχανία κρέατος και οι μισοί που έχουν εγγραφεί (για διάφορους λόγους) είναι χορτοφάγοι, τότε καταλαβαίνετε πως όποια προσφορά και να βγάλει ο γλυκός μας «κρεατοπαραγωγός», το 50% δεν πρόκειται να νοιαστεί καν! Το ότι κάποιος παίρνει το newsletter ή μας ακολουθεί σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο δε σημαίνει πως ενδιαφέρεται και άμεσα ή έμμεσα για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουμε.

Το 2ο σημείο αφορά τη βεβαιότητα ότι όλοι μας βλέπουμε/διαβάζουμε κάθε newsletter που βρίσκει το δρόμο για το mail μας. Αυτό όμως είναι κάτι πολύ μακριά από την αλήθεια, ακόμα και αν πρόκειται για κάποιο group στο Facebook. Είναι συχνό φαινόμενο π.χ. στις προσκλήσεις για κάποια εκδήλωση/παράσταση/συνάντηση/ομιλία στο Facebook να βάλουν 200 άτομα ότι ενδιαφέρονται, αλλά, όταν γίνει να εμφανιστούν μόλις 20.

Το να στείλεις μια έρευνα μέσω ενός newsletter λειτουργεί και ως εργαλείο μέτρησης διαδραστικής σχέσης με τους εγγεγραμμένους χρήστες σου. Βάζοντας ένα «action button» και ζητώντας τους να κάνουν μια ενέργεια, μπορούμε να ξέρουμε πόσοι άνοιξαν το λινκ της έρευνας, ώστε να έχουμε μια ιδέα για το πόσοι νοιάζονται πραγματικά για το newsletter (άσχετα με το αν θα συμπληρώσουν ή όχι το ερωτηματολόγιό μας).

Η ποσότητα πλέον έχει λιγότερη αξία σχετικά με το πόσοι βλέπουν το μήνυμά μας σε newsletter, Facebook, Twitter, Instagram κ.λπ.·  Εκείνο που μετράει περισσότερο είναι η ποιότητα, δηλαδή ποιοι είναι αυτοί που μας βλέπουν και τι πιστεύουν/νιώθουν για μας. Μόνο έτσι μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας με σχέδιο, αποτελεσματικότητα και με μετρήσιμες πολιτικές. Με μια μικρή έρευνα σε όλα μας τα groups και στους παραλήπτες του newsletter μας, μπορούμε άμεσα και οικονομικά να έχουμε μια καλή και ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με το κοινό μας και την απόδοση του μηνύματός μας.