Πολλές φορές στην έρευνα αγοράς, τονίζουμε στους πελάτες μας πόσο σημαντικό είναι το timing, δηλαδή η χρονική στιγμή που θα παρθεί μια απόφαση και κυρίως η στιγμή που θα τεθεί σε εφαρμογή.
Ο λόγος είναι πως ο χρόνος έχει την ικανότητα να μεταμορφώνει και να αλλάζει τα πάντα γύρω μας.
Και δεν αναφέρομαι μόνο σε φυσικές και περιβαλλοντικές αλλαγές αλλά και σε αλλαγές στη νοοτροπία και στις συνθήκες γύρω μας.
Το ζήσαμε και στην πανδημία, όπου από τη μια στιγμή στην άλλη, είδαμε τις ηλεκτρονικές αγορές να γιγαντώνονται απότομα, με αποτέλεσμα να μην προλάβουν οι έμποροι, παραγωγοί και μεταφορείς να ανταποκριθούν στην αρχή.
Όμως πλέον έχει έρθει μια ισορροπία και όλα τα ενδιαφερόμενα μέλη έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες.
Ο χρόνος λοιπόν καταφέρνει να είναι ο «καλύτερος γιατρός», όπως αναφέρει η σχετική παροιμία, καθώς επιτρέπει στο μυαλό και τα συναισθήματά μας να προσαρμοστούν, αλλά και να αλλάξουν, ανάλογα με τα βιώματά μας.
Ένα χαστούκι μπορεί να κάνει αυτόν που το δέχεται να θυμώσει για 1’, αλλά μετά από ένα χρόνο, είναι πιθανό να θυμάται το περιστατικό και να γελάει.
Έτσι και οι καταναλωτές, αλλά και οι ψηφοφόροι, έχουν την τάση να «ξεχνάνε» τα άσχημα και να θυμούνται τα περισσότερα πράγματα καλύτερα από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα.
Αυτό είναι μια άμυνα του μυαλού μας, που μας επιτρέπει να αντέχουμε στα αρνητικά γεγονότα της ζωής και να προχωράμε χωρίς τα βάρη του παρελθόντος.
Πόσες φορές έχουμε άλλωστε ακούσει τη φράση «Τα παλιά τα χρόνια ήταν όλα καλύτερα». Αλλά μάλλον όσοι το λένε έχουν ξεχάσει ότι τα «παλιά χρόνια» δεν είχαμε κινητά, ίντερνετ, τεχνολογία, αυτοκίνητα και όλα τα εργαλεία και προϊόντα που κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη.
Οι εταιρείες οφείλουν να παρακολουθούν χρονικά τις αλλαγές και τις τάσεις, ώστε να μπορούν να μετράνε και να υπολογίζουν τον απόηχο κινήσεων, προωθήσεων αλλά και άστοχων επιλογών.
Γιατί η διαχείριση κρίσεων επικεντρώνεται στο τώρα και στις βραχυπρόθεσμες ενέργειες, καθώς όλοι θεωρούν ότι ο χρόνος θα γιατρέψει τις πληγές τους και θα βοηθήσει τους καταναλωτές να ξεπεράσουν το πρόβλημα και το θυμό τους.
Στην έρευνα και ανάλυση της αγοράς πάντα θεωρούμε τον παράγοντα του χρόνου, ως έναν από τους σημαντικότερους στη συμβουλευτική μας, και φροντίζουμε να συσχετίζουμε τις χρονικές περιόδους των ερευνών μας με τα αποτελέσματα.