Απολύθηκε λοιπόν ο προπονητής ποδοσφαίρου Ζοσέ Μουρίνιο από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ μετά από περίπου 2.5 χρόνια, μια απόφαση που ήρθε φυσιολογικά με βάση την εικόνα της ομάδας τον τελευταίο καιρό.
Όμως αν δούμε λίγο καλύτερα τα ψυχρά ποσοστά, φαίνεται πως τελικά ο Μουρίνιο δεν ήταν και τόσο κακός, τουλάχιστον όχι τόσο όσο τον κατηγορούσαν ότι είναι, οι ποδοσφαιρόφιλοι στην Αγγλία και στην υφήλιο.
Με ποσοστό νικών στο 58.3% απομακρύνθηκε ο Μουρίνιο, ενώ ο τεράστιος Φέργκιουσον έφυγε από το Όλντ Τράφορντ με ποσοστό νικών μόλις 59.7%. Την ίδια στιγμή οι δύο προηγούμενοι προπονητές της Γιουνάιτεντ μετά τον Φέργκιουσον (Μόγιες και Φαν Χαλ) ήταν περίπου στο 52%! Ενώ μάλιστα ο Κλοπ της Λίβερπουλ έχει ποσοστό νικών 51%!
Άρα ο Μουρίνιο είναι καλύτερος των δύο προκατόχων του, και μόλις 1.4% χειρότερος από τον άνθρωπο που έχει μπει στις καρδιές των οπαδών της Γιουνάιτεντ ως ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού! Ενώ είναι καλύτερος και από τον προπονητή που θεωρείται ο κορυφαίος στην Αγγλία, δίπλα στον Γκουαρντιόλα, αυτή τη χρονική περίοδο!
Τώρα μάλλον σκέφτεστε τι σχέση έχουν όλα αυτά με την έρευνα αγοράς και ειδικά μάλιστα με την ποιοτική έρευνα! Λοιπόν, ο λόγος που έγραψα τα παραπάνω είναι πως μπορεί οι αριθμοί να δείχνουν μια εικόνα για μια εταιρεία ή ένα προϊόν, αλλά αυτό δε σημαίνει πως το ίδιο νιώθουν συναισθηματικά και οι καταναλωτές του (τωρινοί και δυνητικοί). Το ποσοστό νικών του Μουρίνιο τον δείχνει πετυχημένο, όπως και το μερίδιο αγοράς μια μάρκας προϊόντος. Όμως αν οι οπαδοί/καταναλωτές νιώθουν πως κάτι πάει στραβά και πως η ποιότητα δεν είναι αυτή που πρέπει, τότε δεν πρόκειται να συνεχίσουν να το υποστηρίζουν.
Οι οπαδοί της Γιουνάιτεντ δεν ήταν ικανοποιημένοι με όσα έβλεπαν και ένιωθαν, ενώ την ίδια στιγμή οι αντίστοιχοι της Λίβερπουλ είχαν τον αέρα της επιτυχίας. Έτσι βλέπουμε πως παρ’ όλο που οι αριθμοί μπορεί να δείχνουν κάτι διαφορετικό, τα τμήματα μάρκετινγκ και επικοινωνίας έστησαν έτσι τις στρατηγικές τους, που στον έναν πέτυχαν και στον άλλο απέτυχαν.
Αυτό είναι που λείπει από την έρευνα αγοράς: η διερεύνηση του συναισθήματος και του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε μια εταιρεία, ένα προϊόν και μια υπηρεσία. Δεν είναι μόνο οι αριθμοί, οι τζίροι, οι ρυθμοί συναλλαγών, αλλά η εμπειρία και αυτό που αισθανόμαστε ως καταναλωτές που θα κρίνει το αν θα προτιμήσουμε να αγοράσουμε κάτι ή όχι.
Για μας, στην ierax analytix, η παρατήρηση και μέτρηση του συναισθηματικού δεσίματος και το ψυχογράφημα των καταναλωτών είναι στην καρδιά των δραστηριοτήτων μας. Είναι αυτό που μας κάνει να διαφέρουμε κάπως από τις άλλες εταιρείες έρευνας της αγοράς καθώς δε μένουμε μόνο σε ποσοστά, αλλά μετράμε αυτό που υπάρχει στην καρδιά, στις απόψεις και τάσεις των ανθρώπων.