Harry Lalatsis

CEO, Ierax Analytix

18.03.2020

09:54
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Νοσταλγία και παιδιά-ηθοποιοί η συνταγή του Netflix

Αν κατοικείτε στον πλανήτη Γη, τότε είναι πολύ πιθανό να έχετε δει τουλάχιστον μια σειρά τα τελευταία 3 χρόνια σε κάποια συνδρομητική πλατφόρμα (ειδικά αυτή την περίοδο). Είναι τόσο μεγάλη η δυναμική τους, που πλέον έχουν ξεπεράσει σε προϋπολογισμό πολλές ταινίες, καθώς δαπανούν εκατομμύρια για κάθε επεισόδιο. Μάλιστα έχουν επενδύσει στη δημιουργία δικό τους περιεχομένου, […]
SHARE

Αν κατοικείτε στον πλανήτη Γη, τότε είναι πολύ πιθανό να έχετε δει τουλάχιστον μια σειρά τα τελευταία 3 χρόνια σε κάποια συνδρομητική πλατφόρμα (ειδικά αυτή την περίοδο).

Είναι τόσο μεγάλη η δυναμική τους, που πλέον έχουν ξεπεράσει σε προϋπολογισμό πολλές ταινίες, καθώς δαπανούν εκατομμύρια για κάθε επεισόδιο.

Μάλιστα έχουν επενδύσει στη δημιουργία δικό τους περιεχομένου, με στόχο να προσφέρουν αποκλειστικές σειρές και ταινίες στο κοινό που τους εμπιστεύεται και τους επιλέγει.

Η πιο πετυχημένη πλατφόρμα μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι το Netflix, καθώς έχει πάρει ήδη μια απόσταση από τον ανταγωνισμό (αν και η ψαλίδα δείχνει να κλείνει).

Το Netflix επένδυσε σε 2 βασικά πράγματα για το δικό του περιεχόμενο: νοσταλγία και παιδιά.

Η νοσταλγία είναι ένας βασικός παράγοντας που έχει υποστηρίξει για χρόνια τη βιομηχανία του θεάματος. Οι ταινίες εποχής και όσες έδιναν ένα τόνο παλαιότερων ετών, γεννούσαν θετικά συναισθήματα σε μεγαλύτερους και περιέργεια σε νεότερους.

Είναι άλλωστε ένα μεγάλο κόλπο του εγκεφάλου, να μας κάνει να ξεχνάμε ευκολότερα άσχημες αναμνήσεις. Άλλωστε πόσες φορές δεν έχετε ακούσει τη φράση «παλιά τα πράγματα ήταν καλύτερα»;

Τα παιδιά ηθοποιοί πετυχαίνουν κάτι αντίστοιχο, καθώς οι μεγαλύτεροι τα βλέπουν με γλύκα και αγάπη (ως γονείς) και οι νεότεροι μπορούν ευκολότερα να ταυτιστούν. Είναι άλλωστε μια σίγουρη συνταγή να έχεις παιδιά στις σειρές, καθώς «μαλακώνουν» και βγάζουν αθωότητα.

Η παραπάνω συνταγή είναι εμφανής σε σειρές όπως Stranger Things, Sex Education, The End of the F@$#$ing World, Dark, Locke and Key και άλλες με μεγάλη επιτυχία.

Όμως το Netflix δεν προχώρησε τυχαία σε τέτοιες κινήσεις. Έρευνες και μελέτες έδειξαν πως αυτά τα δύο στοιχεία, νοσταλγία και παιδιά, έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας και αποδοχής από τα περισσότερα κοινά (target groups).

Αυτή η οργανωμένη κίνηση και επένδυση, έχει ωφελήσει το Netflix και έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη «στρατιά» νέων ηθοποιών, οι οποίοι με τη σειρά τους κρατάνε ζεστό (μέσω των κοινωνικών δικτύων) ένα νεανικό κοινό που μαθαίνει να αγαπά και να ακολουθεί τις σειρές αυτές και τη βιομηχανία ταινιών γενικότερα.

Άλλωστε οι επιτυχίες σε τέτοια μεγέθη σπάνια έρχονται στην τύχη· επιτυγχάνονται με οργανωμένες ενέργειες, υποστηριζόμενες από σωστή έρευνα και ανάλυση της αγοράς.