Market validation, secondary data και άλλες “όμορφες επαρχίες της Κίνας”. - Ierax Analytix
58239
post-template-default,single,single-post,postid-58239,single-format-standard,qode-core-1.2,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch-ver-2.2, vertical_menu_with_scroll,grid_1200,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.1,vc_responsive

Market validation, secondary data και άλλες “όμορφες επαρχίες της Κίνας”.

Αν έχεις ασχοληθεί έστω και λίγο με τις startups, λέξεις και φράσεις όπως market validation, pitch deck, secondary data, MVP (Minimum Viable Product)  θα σου είναι γνωστές.

 

 

Ίσως η πρώτη και σημαντικότερη ερώτηση που δέχεσαι, όταν μιλάς με πιθανούς επενδυτές, είναι πόσοι καταναλωτές υπάρχουν για την ιδέα σου, πού βρίσκονται και τι αγοράζουν. Άλλωστε από κει θα εξαρτηθεί και το αν αξίζει να σου δώσουν χρήματα ή όχι.

 

 

Και το πρόβλημα εδώ είναι πως δύσκολα μπορεί κάποιος να βρει δευτερογενή στοιχεία για αγορές, ειδικά όταν μιλάμε για την έναρξη μιας start up και για καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες.

 

 

Οι κλαδικές μελέτες είναι αρκετά τυποποιημένες και χωρίς δημιουργικότητα τις περισσότερες φορές, ενώ τα στοιχεία τους έχουν λίγο παραπάνω φαντασία και projections παρά επιστημονική επιβεβαίωση. Λογικό, άλλωστε, καθώς κάτι τέτοιο θα είχε τεράστια κόστη και θα ήθελε πάρα πολύ χρόνο.

 

 

Έτσι, είτε πρέπει οι ιδρυτές μιας start up να ασχολούνται με.. «δημιουργικά δεδομένα» και να στήνουν το pitch με τέτοιο τρόπο, που θα κρύβει την έλλειψη αυτών των στοιχείων, ή να ακολουθούν τυφλά μια αγορασμένη κλαδική έρευνα, προσπαθώντας να βάλουν όσα περισσότερα νούμερα μπορούν, χωρίς να κοιτάνε τη σημασία τους ή το τι αντιπροσωπεύουν.

 

 

Εδώ είναι και το θέμα που εμείς, στην ierax analytix, προσπαθούμε να δούμε διαφορετικά στις μετρήσεις κοινής γνώμης. Το νόημα για μας βρίσκεται στο να βοηθήσουμε μια start up όχι στο να στήσει μια παρουσίαση γεμάτη με νούμερα, αλλά στο να δείξει πού είναι η αξία και ποιες οι πεποιθήσεις για τους καταναλωτές (δυνητικούς και μη).

 

 

Να κατανοήσουμε ποιοι είναι οι drivers των καταναλωτών για μια απόφαση ή μια αγορά και εκεί να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τα clusters που είναι πιθανό να ενδιαφερθούν.

 

 

Να μελετήσουμε το γενικότερο κλίμα και το πώς θα αλλάξουν στο επόμενο χρονικό διάστημα οι επιχειρήσεις που μας ενδιαφέρουν.

 

 

Όταν μάλιστα προσπαθώ να εξηγήσω πόσο σημαντική είναι η μελέτη του decision making καταναλωτών και του γενικότερου περιβάλλοντος, βάζω ως παράδειγμα τις πρώτες κάμερες στα κινητά. Φαντάζομαι μια χούφτα ανθρώπους να βλέπουν την αξία της καινοτομίας και πόσο θα αλλάξει τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το κινητό μας τηλέφωνο στο μέλλον.

 

 

Το ίδιο οφείλουν να κάνουν και οι ιδρυτές μιας start up, να πείσουν και να εμπνεύσουν τους επενδυτές πως η ιδέα τους κολλάει στις ανάγκες, στις επιθυμίες, στις απαιτήσεις και στο μέλλον των καταναλωτών. Όχι να γράψουν ξερά ότι υπάρχουν μερικά εκατομμύρια πιθανοί χρήστες αλλά ότι μπορούμε να τους δημιουργήσουμε εμείς, γιατί έχουν τα χαρακτηριστικά και τις απόψεις που θέλουμε και ψάχνουμε.