Η σειρά Mindhunter, η ψυχολογία και η έρευνα αγοράς!

Σε μερικές μέρες θα έχουμε στο Netflix τον 2ο κύκλο της εξαιρετικής σειράς Mindhunter και αποφασίσαμε στην ierax analytix να δούμε τι κοινά έχει μια σειρά που ασχολείται με την ψυχολογία δολοφόνων κατά συρροή, με την έρευνα αγοράς καταναλωτών!

 

 

Για όσους δε γνωρίζουν τη σειρά Mindhunter, καταπιάνεται με τη «γέννηση» ενός τμήματος του FBI λίγο πριν το 1980, όταν ξεκίνησαν δειλά να δημιουργούν τα πρώτα ψυχολογικά προφίλ παλαιότερων εγκληματιών, με στόχο να μπορούν να βρίσκουν ευκολότερα τους ενόχους σε νέα εγκλήματα.

 

 

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν ένας νεαρός ντετέκτιβ με όρεξη και πίστη στην ψυχολογία, ένας βετεράνος με εμπειρία γύρω από εγκληματίες και μια διάσημη ψυχολόγος που δίνει το επιστημονικό υπόβαθρο και τη γνώση που απαιτεί μια τέτοια τεράστια μελέτη.

 

 

Βασικός τους στόχος είναι να δημιουργήσουν διαφορετικά προφίλ παλαιότερων εγκληματιών, με βάση το παρελθόν τους, τις κινήσεις, τα εγκλήματα, τον τρόπο που δρουν και αρκετά άλλα, ώστε να μπορέσουν να προβλέπουν τις μελλοντικές κινήσεις νεών εγκληματιών και να τους κατατάσσουν ευκολότερα και άμεσα.

 

 

Στη σειρά βλέπουμε πόσο σημαντικές είναι οι προσωπικές συνεντεύξεις με φυλακισμένους εγκληματίες, πόση προετοιμασία χρειάζονται αυτές οι συνεντεύξεις και πόσο πρέπει να είναι έτοιμοι για όλα οι ερευνητές και αναλυτές που ασχολούνται με αυτές.

 

 

Τώρα θα σκέφτεστε, «τί σχέση έχουν αυτά με την έρευνα αγοράς». Αντίστοιχα, όπως δημιουργούν στο FBI προφίλ εγκληματιών, έτσι και οι εταιρείες έρευνας δημιουργούμε προφίλ καταναλωτών.

 

 

Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να μελετήσουμε αυτές τις διαφορετικές «φυλές» καταναλωτών, να βρούμε τι αγοράζουν, από πού, τι κοινά έχουν και πώς επιλέγουν, ώστε να μπορούμε να βελτιώνουμε συνέχεια τις επιχειρήσεις που μας εμπιστεύονται για να προσελκύουν περισσότερους καταναλωτές.

 

 

Έτσι προσπαθούμε να βρίσκουμε σαν ντετέκτιβ, τα κίνητρα και τους λόγους για μια αγορά. Είναι η συνήθεια, η χαμηλή τιμή, η φήμη της εταιρείας ή ένας συνδυασμός τους; Δική μας δουλειά είναι να τηρούμε και να «σκάβουμε» στα ερευνητικά πρωτόκολλα για να μελετάμε την κάθε φυλή καταναλωτών ξεχωριστά.

 

 

Να προβλέπουμε νέες ομάδες καταναλωτών και να δημιουργούμε αντίστοιχα νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Περίπου σαν τους ερευνητές στο Mindhunter, αλλά όχι με τόσο στυλ προφανώς!