Harry Lalatsis

CEO, Ierax Analytix

04.03.2020

11:47
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Funnel analysis και ο δρόμος της απώλειας

Στη digital εποχή μας, η ιστοσελίδα κάθε επιχείρησης ή δημόσιας οντότητας, είναι ίσως ο απόλυτος καθρέπτης μας. Οι χρήστες που μπαίνουν εκεί, θέλουμε σε λίγο χρόνο να μάθουν όσα περισσότερα γίνεται για μας, να ενημερωθούν για όσα κάνουμε και στο τέλος να αγοράσουν από εμάς (conversion=το άγιο δισκοπότηρο κάθε επαγγελματία). Όμως το ψηφιακό ταξίδι των […]
SHARE

Στη digital εποχή μας, η ιστοσελίδα κάθε επιχείρησης ή δημόσιας οντότητας, είναι ίσως ο απόλυτος καθρέπτης μας.

Οι χρήστες που μπαίνουν εκεί, θέλουμε σε λίγο χρόνο να μάθουν όσα περισσότερα γίνεται για μας, να ενημερωθούν για όσα κάνουμε και στο τέλος να αγοράσουν από εμάς (conversion=το άγιο δισκοπότηρο κάθε επαγγελματία).

Όμως το ψηφιακό ταξίδι των χρηστών στην ιστοσελίδα μας, σπάνια είναι τόσο απλό. Τις περισσότερες φορές τριγυρνάνε σε “περίεργες” διαδρομές και μας εγκαταλείπουν ξαφνικά σε διάφορα σημεία του ταξιδιού.

Το funnel analysis έχει ως στόχο να μελετήσει πού ακριβώς φεύγουν οι χρήστες, με στόχο να δούμε τι μπορούμε να βελτιώσουμε, ώστε να μην έχουμε σημεία και μέρη που “αιμορραγούμε”.

Είναι μια ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία που χαρτογραφεί όλες τις κινήσεις των χρηστών στην ιστοσελίδα μας και μας παρουσιάζει με λεπτομέρεια τι ακριβώς έχει συμβεί, λίγο πριν τους χάσουμε.

Όμως μια τέτοια πληροφορία από μόνη της είναι κάπως παραπλανητική. Δεν αρκεί μόνο να παρακολουθούμε από απόσταση τους χρήστες μας και να μαντεύουμε το τι σκέφτονται όταν αποφασίζουν να διακόψουν το ταξίδι τους στην ιστοσελίδα μας. Χρειάζεται να μπορούμε να τους ρωτάμε, ώστε να μαθαίνουμε και τους λόγους.

Η δυνατότητα μικρών pop up ερευνών που θα διερευνούν τους λόγους που φεύγει κάποιος από μια ιστοσελίδα, μπορεί να προσφέρει απίστευτο πλούτο γνώσης, αρκεί να ξέρεις πώς να ρωτάς και τι.

Οι περισσότεροι μένουν σε ένα ξερό «Ποιοι λόγοι σε οδήγησαν στο να φύγεις» και έχουν τις βαρετές κλασικές επιλογές για απαντήσεις.

Ο κόσμος όμως θέλει φαντασία, θέλει έξυπνες ερωτήσεις και απαντήσεις, και θέλει χιούμορ.

Μερικές φορές μας τρώει η σοβαροφάνεια και ξεχνάμε ότι τα άτομα που μπήκαν στην ιστοσελίδα μας είναι ήδη θετικά προς εμάς και τις δραστηριότητές μας.

Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να μελετήσουμε τη συμπεριφορά τους και να διορθώσουμε τις αστοχίες μας.

Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε κάνοντάς τους να νιώσουν κομμάτι της λύσης. Να νιώσουν σημαντικοί και πως προσφέρουν σε μας τη γνώση τους για να γίνουμε καλύτεροι.

Άρα αρκετά χρήσιμο το funnel analysis, αλλά περισσότερο όταν συνδυάζεται με πρωτογενή και έξυπνη έρευνα. Τότε μπορεί να αλλάξει εντελώς το ταξίδι ενός χρήστη σε μια ιστοσελίδα και να αυξήσει τις πωλήσεις και την αλληλεπίδραση των χρηστών με την επιχείρηση.