Harry Lalatsis

CEO, Ierax Analytix

26.08.2021

07:02
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Ένα μιμίδιο ισοδυναμεί με ένα βιβλίο

Η ανθρώπινη επικοινωνία είναι ίσως από τις σημαντικότερες λειτουργίες που μας έχουν επιτρέψει να δημιουργήσουμε τις κοινωνίες του σήμερα. Από τις τοιχογραφίες στις λέξεις, στη μουσική, στις ταινίες και στα emojis, οι άνθρωποι συνεχώς εξελίσσουμε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και μεταφέρουμε όχι μόνο λεκτικές έννοιες αλλά συναισθήματα και αισθήσεις. Άλλωστε το storytelling είναι […]
SHARE

Η ανθρώπινη επικοινωνία είναι ίσως από τις σημαντικότερες λειτουργίες που μας έχουν επιτρέψει να δημιουργήσουμε τις κοινωνίες του σήμερα.

Από τις τοιχογραφίες στις λέξεις, στη μουσική, στις ταινίες και στα emojis, οι άνθρωποι συνεχώς εξελίσσουμε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και μεταφέρουμε όχι μόνο λεκτικές έννοιες αλλά συναισθήματα και αισθήσεις.

Άλλωστε το storytelling είναι από τα πιο «ζεστά» θέματα της εποχής μας.

Προσπαθούμε να συμπιέσουμε όσο περισσότερο νόημα μπορούμε, χρησιμοποιώντας όσο λιγότερο χρόνο γίνεται, ώστε να ταιριάξει με τους τρελούς ρυθμούς της ζωής μας.

Παράλληλα, η ποπ κουλτούρα μάς έχει βοηθήσει να έχουμε κοινά γνωρίσματα και εμπειρίες που επιτρέπουν να μπορούμε γρηγορότερα να μεταφέρουμε ένα νόημα σε ανθρώπους που δεν έχουμε γνωρίσει ποτέ μας.

Σε αυτή τη φάση έχουμε τα τελευταία χρόνια την έκρηξη των μιμιδίων (memes). Συνδυασμοί από εικόνες με ελάχιστο ή καθόλου κείμενο, που όμως είναι αποδεκτά και κατανοητά από τους περισσοτέρους, καθώς «πατάνε» σε κοινά γνωρίσματα και απόψεις.

Από το troll face στον bad luck Brian (google them), άνθρωποι από κάθε πλευρά του κόσμου μπορούν άμεσα να καταλάβουν το κεντρικό νόημα από κάθε meme post ή ακόμα και διαφήμιση.

Εκεί υπάρχει τεράστιος χώρος για τα brands να εκμεταλλευτούν αυτή την πανεύκολη διάχυση της πληροφορίας και να χρησιμοποιήσουν τα μιμίδια, για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους παγκοσμίως.

Βλέπουμε άλλωστε μια χαλαρή τάση από τα brands (που ξεκίνησε από το twitter) να είναι πιο ανθρώπινα και με χιούμορ πολύ συχνά. Να παίζουν κάποια παιχνίδια με τα μέλη τους ή να απαντάνε με πιο άμεσο και χαλαρό τρόπο.

Τα μιμίδια μπορούν να βοηθήσουν την επικοινωνία των brands αλλά με μεγάλη προσοχή, καθώς η απόσταση από το viral στο cringe είναι πολύ μικρή.

Συχνά βλέπουμε αποτυχημένες προσπάθειες από brands να προσεγγίσουν με έξυπνο και «μοντέρνο» τρόπο την Gen Z, που περισσότερο θυμίζουν τον κουραστικό θείο που στα οικογενειακά τραπέζια «θέλει να κάτσει με τη νεολαία» και που κάνει τους πάντες να νιώθουν άβολα με τις ερωτήσεις του παρά κάτι φρέσκο και fun.

Η έρευνα και δοκιμή της κατάλληλης χρήσης των μιμιδίων σε σωστό κοινό, μπορεί να προστατεύσει τα brands από τέτοια λάθη και να τα υποστηρίξει στην προσπάθεια που κάνουν να μπουν σε διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας.

Γιατί κάθε φορά που μεγάλοι σε ηλικία λένε απογοητευμένοι “πώς αυτά τα παιδιά είναι συνέχεια στο κινητό τους;”, οι έξυπνοι μαρκετίερς ήδη φαντάζονται στρατηγικές και πρακτικές για να το εκμεταλλευτούν και να αλλάξουν όλο τον τρόπο που λειτουργούνε, κοιτώντας στο μέλλον και όχι στο παρελθόν.