Ελεύθερος χρόνος και TikTok

Και ναι σε λίγες ημέρες κλείνουμε ένα μήνα καραντίνα. Και κάτι πρέπει να κάνουμε γι αυτό. Δουλειά από το σπίτι, εκμάθηση νέων δεξιοτήτων και μετά; Πώς περνάει η μέρα; Αρκετοί έχουν κάνει ήδη γενική καθαριότητα στο σπίτι τους. Άλλοι έχουν διαβάσει 2 βιβλία τουλάχιστον. Τι κάνει όμως η «νεολαία» για να περάσει όσο πιο ευχάριστα γίνεται αυτή η κατάσταση;

 

 

Παγκόσμιες έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου τις μισές από τις 4 ώρες που αφιερώναμε καθημερινά στη χρήση των κινητών μας τηλεφώνων, τις αφιερώναμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις εφαρμογές επικοινωνίας (Facebook, Messenger, What’s up κ.λπ.). Στις αρχές του 2020, λίγο πριν την ευρεία εξάπλωση του ιού, το Facebook κυριαρχούσε στη λίστα των πιο χρησιμοποιημένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το TikTok να βρίσκεται 7ο στην κατάταξη.

 

 

Μήπως όμως όλο αυτό έχει αλλάξει τους τελευταίους μήνες; Η εφαρμογή TikTok έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον αρκετών νέων χρηστών ειδικά αυτή την περίοδο. Βίντεο με χορευτικές κινήσεις, που μέχρι να τις μάθεις σου παίρνει χρόνο -πιστέψτε με το δοκίμασα χθες κι έφαγα όλο μου το απόγευμα-, βίντεο με στιγμές σειρών και ταινιών, για να δοκιμάσουμε όλοι μας πόσο καλοί είμαστε στο.. σανίδι και πολλά άλλα που σε απασχολούν και σε βοηθούν να περάσεις το χρόνο σου στο σπίτι μένοντας ενεργός και δραστήριος.

 

 

Το αξιοσημείωτο της εφαρμογής TikTok είναι πως εν μέσω του κορωνοϊού και της όλης κατάστασης ξεκίνησαν να προβάλουν διάφορα memes σχετικά με την σωστή υγιεινή και ένας χρήστης γνωστός ως playboierik21 δημιούργησε ένα μουσικό μπιτάκι, το γνωστό πλέον “It’s corona time”. Έτσι, περισσότεροι από 390.000 χρήστες χρησιμοποίησαν αυτό το τραγούδι ενθαρρύνοντας και βοηθώντας τους υπόλοιπους χρήστες δείχνοντας βίντεο με το πώς να απολυμαίνουν τα χέρια τους, τις επιφάνειες πριν τις αγγίξουν κ.α.. Όλο αυτό έγινε τόσο μεγάλο που μέχρι και η γνωστή εταιρεία Dettol δημιούργησε για καλό σκοπό το challenge #HandWashChallenge προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο όσον αφορά το σωστό πλύσιμο των χεριών ως μέτρο προστασίας για τον κορωνοϊό.

 

 

Και είμαστε ακόμα στην αρχή πιστεύω. Πόσα ακόμα βίντεο θα δούμε που θα μας παρακινούν να σηκωθούμε από τις καρέκλες και να κάνουμε μια χορευτική κίνηση; Πόσες προσπάθειες θα κάνουμε να περάσει ευχάριστα ο χρόνος;

 

 

Μπορεί άραγε μια εφαρμογή στο κινητό να είναι ένας νέος τρόπος διαφήμισης μια εταιρείας; Γνωστοί ηθοποιοί με memes και challenges για την καραντίνα ίσως να είναι ένας τρόπος προώθησης ενός μηνύματός ή ενός προϊόντος, όπως έγινε και πριν μερικά χρόνια στην πλατφόρμα του YouTube. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το τμήμα μάρκετινγκ κάθε εταιρείας έχει αρκετή δουλειά να κάνει προσπαθώντας να πιάσει τα vibes των Ελλήνων καταναλωτών.