Η δοκιμή προϊόντων στο 2018 - Ierax Analytix
256
post-template-default,single,single-post,postid-256,single-format-standard,qode-core-1.2,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch-ver-2.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1200,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Η δοκιμή προϊόντων στο 2018

Φέτος, για το νέο έτος λέμε να ευχηθούμε -εκτός από υγεία και ευτυχία- κάτι ξεχωριστό: Ευχόμαστε, λοιπόν, το 2018 να είναι μια χρονιά με περισσότερη έρευνα σε κάθε τομέα της ζωής μας – είτε πρόκειται για αγορές είτε για φιλίες είτε για έρωτες κ.λπ. Γιατί, αν μη τι άλλο, όσο ψάχνουμε – ερευνούμε – δοκιμάζουμε, τόσο περισσότερα μαθαίνουμε.
Η αρχή κάθε χρονιάς είναι μια περίοδος τρέλας, κατά την οποία τα στελέχη στα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών στήνουν το budget για τη νέα περίοδο και βγαίνουν οι γενικές κατευθυντήριες γραμμές για την κάθε εταιρεία και τα προϊόντα της. Έτσι, είναι και η εποχή που αποφασίζεται και το ύψους του κονδυλίου που θα διατεθεί για έρευνες αγοράς σε σταθερή βάση (χωρίς να υπολογίζονται τυχόν ad hoc για έκτακτα θέματα) για κυλιόμενες και επαναλαμβανόμενες μελέτες. Στις start-ups τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, καθώς η έρευνα -στη φάση της τελικής δημιουργίας του προϊόντος- είναι συχνά το μεγαλύτερο κομμάτι του σχετικά στενού οικονομικού τους προϋπολογισμού.
Αυτό είναι και το βασικότερο πλεονέκτημα της ierax analytix, το γεγονός ότι συνεργαζόμαστε με αρκετές start-ups, αφού για αυτές το σημαντικότερο συστατικό επιτυχίας είναι να καταλήξουν στην τελική μορφή του προϊόντος τους. Έχουμε πολλά ενδιαφέροντα και συναρπαστικά projects σε διάφορους τομείς και περιμένουμε με ανυπομονησία (σαν παιδιά τον Άγιο Βασίλη) να δούμε τα προϊόντα αυτά να βγαίνουν στην αγορά και να μετρήσουμε την αντίδραση των καταναλωτών! Από την αγαπημένη μας αγορά τροφίμων και ποτών μέχρι τον τομέα της εικονικής πραγματικότητας, με την εταιρεία μας έχουμε συνεισφέρει σε έργα που πιστεύουμε θα πετύχουν στις αγορές που στοχεύουν.
Πάντως, φαίνεται ότι τον τελευταίο καιρό ακόμη και μεγάλα brands αρχίζουν να επενδύουν περισσότερο στην ανάπτυξη των προϊόντων τους είτε για εντελώς νέα projects είτε για βελτίωση κάποιας σειράς ήδη υπαρχόντων προϊόντων. Ο ανταγωνισμός και η ανάγκη για συνεχή ανάπτυξη και διαφοροποίηση σε συνδυασμό με τις συχνές αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών, πιέζουν τις εταιρείες να επενδύουν στην έρευνα και ανάλυση των προϊόντων τους σε διαφορετικά δείγματα καταναλωτών ώστε να μπορούν να προσαρμόζουν αντίστοιχα τη στρατηγική τους.
Για να μιλήσουμε με παραδείγματα, μια από τις τελευταίες συνεργασίες της ierax analytix αφορούσε την έρευνα για τη συσκευασία ενός νεανικού μη-αλκοολούχου ποτού. Από την έρευνά της εταιρείας μας φάνηκε πως, τελικά, το μπουκάλι που είχε επιλεχθεί δεν ταίριαζε ούτε με το σήμα και τα χρώματα της εταιρείας αλλά ούτε με το περιεχόμενο του! Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία να ακυρώσει μια μεγάλη παραγγελία παρασκευής μπουκαλιών από εργοστάσιο της Ολλανδίας και να γλιτώσει χρήματα για μια συσκευασία που δε θα είχε την αναμενόμενη επιτυχία.
Αυτή είναι η δύναμη της δοκιμής προϊόντων: δρα περισσότερο αμυντικά παρά επιθετικά. Είναι αυτό που λέμε cost saver function και όχι profit generator.
Όμως, στην τελική ανάλυση, όποια ορολογία κι αν δώσουμε, το κέρδος από την έρευνα αγοράς υπάρχει, είτε μειώνοντας τα έξοδα είτε αυξάνοντας τα έσοδα μιας εταιρείας.