Harry Lalatsis

CEO, Ierax Analytix

19.03.2021

08:32
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Δοκιμές προϊόντων στην εποχή της COVID-19.

Στην ierax analytix αγαπάμε τις δοκιμές νέων προϊόντων σε ομάδες καταναλωτών. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τις εταιρείες να πάρουν σωστό και πολύτιμο feedback και να συγκρίνουν τα προϊόντα τους σε κατάσταση ανταγωνισμού.   Η διεργασία είναι σχετικά απλή: στην πρώτη φάση καλούμε διαφορετικούς συμμετέχοντες οι οποίοι συμπληρώνουν ένα εισαγωγικό ερωτηματολόγιο συμμετοχής και μετά επιλέγουμε […]
SHARE

Στην ierax analytix αγαπάμε τις δοκιμές νέων προϊόντων σε ομάδες καταναλωτών. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τις εταιρείες να πάρουν σωστό και πολύτιμο feedback και να συγκρίνουν τα προϊόντα τους σε κατάσταση ανταγωνισμού.

 

Η διεργασία είναι σχετικά απλή: στην πρώτη φάση καλούμε διαφορετικούς συμμετέχοντες οι οποίοι συμπληρώνουν ένα εισαγωγικό ερωτηματολόγιο συμμετοχής και μετά επιλέγουμε αυτούς που ταιριάζουν περισσότερο στους στόχους μας. Πχ ένα energy drink είναι πιθανό να ζητά γνώμη από νέους και νέες ενώ μια κατεψυγμένη έτοιμη τυρόπιτα από οικογενειάρχες.

 

Στη δεύτερη φάση τους καλούμε σε ξεχωριστούς χώρους (συνήθως ξενοδοχεία) όπου δοκιμάζουν τυφλά τα επιλεγμένα προϊόντα που θέλουμε, στις κατάλληλες συνθήκες (συνοδευτικά, θερμοκρασία, πρόταση σερβιρίσματος κ.λπ.) και μετά μιλάνε για αυτά και τα αξιολογούν.

 

Είναι κάτι απλό, ενδιαφέρον και ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά όταν οι εταιρείες είναι στη διαδικασία του R&D που θέλουν να τεστάρουν τις ποσοστώσεις διαφορετικών γεύσεων και συστατικών.

 

Όμως πώς μπορεί να γίνει αυτό όταν έχουμε καραντίνα, social distancing και γενικότερα έχουμε ξεχάσει πως να τρώμε ή να πίνουμε κοντά σε ξένους λόγω κλειστής εστίασης;

 

Γιατί ο κόσμος δε γίνεται να σταματήσει να κινείται. Οι εταιρείες δεν έχουν σταματήσει να παράγουν και να σχεδιάζουν νέα προϊόντα και οι καταναλωτές, ακόμα και τώρα, ζητάνε καινοτομίες και διαφορετικότητα.

 

Κάποιες εταιρείες έχουν βρει την έξυπνη λύση του να στέλνουν τα προϊόντα που θέλουν να δοκιμάσουν οι καταναλωτές στα σπίτια τους και μετά να τους καλούν για ένα σύντομο ερωτηματολόγιο. Κάτι παρόμοιο είδα στο εξαιρετικό promo της Pepsi, η οποία μας καλεί σε ένα τυφλό τεστ δοκιμής αναψυκτικού και μετά μας μεταφέρει στα social media της για να συνομιλήσουμε με το chatbot της.

 

Φυσικά είναι αναμενόμενο πως η πληροφορία που θα πάρει μια εταιρεία από τέτοιες ενέργειες, είναι μικρή και σχετικά απλή. Δεν υπάρχει δυνατότητα live διαλόγου, επεξηγήσεις από moderators, νέες προτάσεις και διάλογοι, όμως είναι μια λύση μέχρι να μπορέσουμε να επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα.

 

Όμως τα παραπάνω δείχνουν πως η ζωή και η επιχειρηματικότητα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να προσαρμόζονται και να συνεχίζουν την εξέλιξη, ακόμα και στις πρωτοφανείς καταστάσεις που βιώνουμε όλοι μας.

 

Η έρευνα και ανάλυση της αγοράς είναι ένας τρόπος για τις επιχειρήσεις να διατηρούν ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας με το κοινό και να δείχνουν πως συνεχίζουν να θέτουν τη στρατηγική τους, έχοντας κατά νου τις απόψεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών τους.