Διαβάζουμε τον καφέ ή τον άνθρωπο;

Εκατοντάδες χρόνια τώρα, οι άνθρωποι προσπαθούμε να προβλέψουμε το μέλλον και να δούμε τι θα φέρει ο χρόνος.

 

 

Από τους Βίκινγκς που έσφαζαν κατσίκες και μελετούσαν τα εντόσθια τους, στα ζώδια, στα μέντιουμ και στους προγραμματιστές που μελετάνε εκατομμύρια δεδομένα το δευτερόλεπτο, η ανάγκη να δούμε το μέλλον είναι σε περίοπτη θέση για όλους τους ανθρώπους.

 

 

Μάλιστα πολλές φορές ακούμε για την επιτυχία μιας χαρτορίχτρας ή μιας γυναίκας που «διαβάζει τον καφέ». Και όσο κι αν γελάμε, πράγματι αυτοί οι άνθρωποι καταφέρνουν να μαντέψουν πολλά γύρω από το άτομο που ζητάει βοήθεια.

 

 

Όμως όσα λένε δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με άστρα ή τα υπολείμματα του καφέ σε ένα φλυτζάνι.

 

 

Τα περισσότερα μέντιουμ είναι απλώς εξαιρετικοί/ες στο να διαβάζουν ανθρώπους και ανθρώπινες συμπεριφορές.

 

 

Για να καταλάβετε τι εννοώ, ένα άτομο με εμφανές σημάδι στο δάχτυλο που κάποτε υπήρχε βέρα «έχει χάσει έναν παλιό έρωτα», ή ένα άτομο που έχει ρωτήσει πολλές φορές την τιμή για μια συνεδρία «περνάει δύσκολες μέρες».

 

 

Αυτή η ικανότητα να βλέπουν περισσότερες λεπτομέρειες από όσες οι περισσότεροι άνθρωποι, κάνουν τα μέντιουμ ξεχωριστά.

 

 

Η ανθρώπινη συμπεριφορά εντός οργανωμένων κοινωνιών και ομάδων, είναι σχετικά προβλέψιμη.

 

 

Μας απασχολούν τα ερωτικά μας, η δουλειά, οι κοντινοί μας άνθρωποι και τα χρήματα κυρίως. Έτσι κάποιο μέντιουμ μπορεί να καταλάβει από διάφορα στοιχεία τι και πώς να πει, για να κεντρίσει το ενδιαφέρον αυτού που ρωτάει.

 

 

Φυσικά, υπάρχει και το χάος στην ανθρώπινη φύση, αλλά, όπως πάντα, στατιστικά μελετάμε τα γεγονότα που έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να συμβούν.

 

 

Τώρα, θα μου πείτε, τι σχέση έχουν αυτά με την έρευνα αγοράς. Οι ίδιες περίπου συνήθειες μάς ενδιαφέρουν ποιοτικά, όταν μελετάμε την ανθρώπινη καταναλωτική συμπεριφορά.

 

 

Το πόσο χρόνο κοιτάει κάποιος μια ετικέτα για ένα γιαούρτι, σημαίνει «ενδιαφέρεται για τα συστατικά και τις θερμίδες», κάποιος επιλέγει μόνο προσφορές και άρα «έχει ως βασικό κριτήριο την τιμή».

 

 

Πρέπει να εντοπίζουμε τέτοιες συσχετίσεις, ώστε να υποστηρίζουμε τις εταιρείες στην αύξηση των πωλήσεών τους.

 

 

Είναι ένα ξεχωριστό ταλέντο και ικανότητα, το να μπορούμε να καταλαβαίνουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά, όχι μόνο από όσα οι ίδιοι οι καταναλωτές δηλώνουν (πχ σε ερωτηματολόγια) αλλά παρατηρώντας πώς συμπεριφέρονται σε ένα κατάστημα.

 

 

Πιστεύουμε πολύ στην ποιοτική έρευνα και τους καρπούς της καθώς και στις δυνατότητές μας να «αποκωδικοποιούμε» την ανθρώπινη συμπεριφορά, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες στις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργαζόμαστε.