09.06.2022

10:59
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Δεν τρώμε πρωινό και παραγγέλνουμε από έξω για βραδινό

Οι έντονοι ρυθμοί ζωής με τις πολλές υποχρεώσεις μας έχουν αναγκάσει να αλλάξουμε αρκετά τις διατροφικές μας συνήθειες σε σχέση με το παρελθόν. Η έρευνα της ierax analytix δείχνει πως οι μοντέρνοι καταναλωτές έχουν προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον πιο απαιτητικό που δεν αφήνει πολλά χρονικά περιθώρια για γεύματα όπως πρωινό και βραδινό, που ήταν πολύ […]
SHARE

Οι έντονοι ρυθμοί ζωής με τις πολλές υποχρεώσεις μας έχουν αναγκάσει να αλλάξουμε αρκετά τις διατροφικές μας συνήθειες σε σχέση με το παρελθόν.

Η έρευνα της ierax analytix δείχνει πως οι μοντέρνοι καταναλωτές έχουν προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον πιο απαιτητικό που δεν αφήνει πολλά χρονικά περιθώρια για γεύματα όπως πρωινό και βραδινό, που ήταν πολύ πιο συνηθισμένα στους γονείς μας.

Σχετικά με τις φορές που τρώμε μέσα στη μέρα, 34% δηλώνουν 1-2 φορές, 52% 3-4 φορές, 12% 5-6 φορές ενώ μόνο 2% πάνω από 6 φορές. Οι άνθρωποι άνω των 40 ετών τρώνε πιο σπάνια ενώ οι νεότεροι πιο συχνά καθώς καταναλώνουν περισσότερα σνακ και τροφές on-the-go (στο δρόμο, στο γραφείο, στο γυμναστήριο κ.λπ.). Σημαντικό πως οι γυναίκες έχουν περισσότερα μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα από τους άντρες.

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές αποφεύγουν ή ξεχνάνε να φάνε πρωινό. Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε παραδοσιακό πρωινό όπως βλέπουμε συχνά στην τηλεόραση, οι περισσότεροι ερωτώμενοι δεν ταυτίζονται με αυτές τις εικόνες παρά μόνο στις διακοπές ή τις Κυριακές. Το πρωινό συχνά είναι σκέτος καφές καθώς η μέρα ξεκινάει με πίεση και ευθύνες. Μάλιστα οι περισσότεροι καταναλωτές άνω των 50 ετών δηλώνουν πως αποφεύγουν το πρωινό ενώ το μεσημεριανό είναι το γεύμα που όλες οι ηλικίες αποφεύγουν το λιγότερο.

Η αντίθετη εικόνα υπάρχει σχετικά με το γεύμα που οι καταναλωτές στρέφονται πιο συχνά στο πρόχειρο φαγητό (junk food) καθώς περίπου 60% δήλωσε πως είναι το βραδινό. Ειδικά οι ηλικίες 31-40 (δυναμικές) επιλέγουν πρόχειρο φαγητό για βράδυ σε ποσοστό 70%, κάτι που σημαίνει πως λόγω υποχρεώσεων και κούρασης δε μπορούν να μαγειρέψουν και να πλύνουν πιάτα μετά μια κουραστική μέρα.

Τέλος οι καταναλωτές δείχνουν πως αποφεύγουν τις νέες γεύσεις αυτή την περίοδο (66%) καθώς με τις αυξήσεις τιμών στρέφονται σε παραδοσιακά και γνωστά προϊόντα που ξέρουν και εμπιστεύονται. Ένα φαινόμενο που το βλέπουμε συχνά όταν μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημα καθώς οι νέες γεύσεις έχουν ένα ρίσκο να μην αρέσουν και άρα να πεταχτούν, ενώ οι γνωστές επιλογές είναι δοκιμασμένες και τις ξέρουν οι καταναλωτές.

 

Ταυτότητα Έρευνας:

Συμμετείχαν 1017 άτομα, άνδρες και γυναίκες  ηλικίας 18 ετών και άνω πανελλαδικά. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν ηλεκτρονικά από τις 20 μέχρι και τις 26 Μαΐου 2022.