Αθλητικό μάρκετινγκ: Καν ’το όπως η Formula 1

Η πανδημία άλλαξε τις ζωές και τις δουλειές μας απότομα και χωρίς προειδοποίηση.

 

 

Ένα από τα πρώτα και πιο λογικά μέτρα αντιμετώπισης του ιού ήταν η απαγόρευση συγκεντρώσεων κάποιου αριθμού ανθρώπων, για να περιοριστεί όσο γίνεται η μετάδοσή του.

 

 

Ο αθλητισμός είναι ένας από τους τομείς που χτυπήθηκε περισσότερο από αυτό το μέτρο, καθώς πλέον τα γήπεδα άδειασαν από οπαδούς και μαζί τους τα έσοδα από διαφημίσεις στο στάδιο και πωλήσεις από τα καταστήματα γύρω από αυτά.

 

 

Όμως υπάρχει ένα άθλημα το οποίο έχει καταφέρει να έχει τεράστια έσοδα, χωρίς να στηρίζεται στην προσέλευση θεατών.

 

 

Αυτό δεν είναι άλλο από τη Formula 1.

 

 

Η Formula 1 δε δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους θεατές που παρακολουθούν, καθώς 1ον είναι ιδιαίτερα ακριβή η εμπειρία αλλά και 2ον δεν υπάρχει η δυνατότητα οι θεατές να βλέπουν όλη την πίστα, αλλά απλώς κάθονται σε ένα σημείο και περιμένουν να δουν ένα μονοθέσιο να περνάει από εκεί με 350 χιλ. την ώρα!

 

 

Όμως τι κάνει ακριβώς η Formula 1 και μπορούν να αντιγράψουν οι ομάδες άλλων αθλημάτων (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κ.λπ.);

 

 

  • Στο επίκεντρο οι fans. Η Formula 1 έχει δώσει πρόσβαση σχεδόν στα πάντα μέσω τηλεόρασης και ίντερνετ. Από τα pit stops, στην ενδοεπικοινωνία οδηγών και μηχανικών, οι fans έρχονται σε επαφή με τρομερές λεπτομέρειες από τον καναπέ τους.

 

  • Σόσιαλ και πάλι σόσιαλ. Ενώ παλαιότερα η Formula 1 έβαζε αυστηρούς κανόνες στο τι μπορούν να λένε και να γράφουν στα σόσιαλ μήντια οι πιλότοι, τώρα τους έχει αφήσει ελεύθερους στο να δημιουργούν οι ίδιοι περιεχόμενο αλλά και να γίνονται κομμάτι της διαδικτυακής επικοινωνίας του αθλήματος γενικότερα.

 

  • Big data analytics. Ναι, κλασικός ο όρος, αλλά αυτό δε μειώνει τη σημασία του. Καθώς οι οπαδοί περνάνε σε ένα ψηφιακό πεδίο παρακολούθησης, μπαίνουν στα πολεμοφόδια των ομάδων τα online data τους και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη αξία (και άρα μεγαλύτερες συμφωνίες) στους χορηγούς.

 

  • Αλλαγές. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον αθλητισμό ήταν πως οι επιτυχίες του διαφημιστικά, έκαναν τις ομάδες να φέρονται σα δεινόσαυροι. Οι διαφημιστικές πινακίδες και τα φυλλάδια ήταν για χρόνια ο βασικός (και ίσως μοναδικός) τρόπος διαφήμισης στα γήπεδα, αλλά τώρα είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν. Να προσφέρουν κάτι νέο και διαφορετικό σε θεατές και χορηγούς.

 

Είδαμε τον ΠΑΟΚ να βάζει το PAOK TV (όπως η Formula TV) με στόχο να έχει τον έλεγχο στις διαφημίσεις και το περιεχόμενο και υπάρχουν και άλλες ομάδες που μελετάνε αντίστοιχες κινήσεις.

 

 

Στην ierax analytix έχουμε δουλέψει πολύ στο κομμάτι της έρευνας και των big data analytics στον αθλητισμό και έχουμε τα νέα εργαλεία που χρειάζονται οι ομάδες, για να πρωταγωνιστήσουν στη διαφήμιση και να ζεστάνουν ξανά το κοινό τους από απόσταση.