Harry Lalatsis

CEO, Ierax Analytix

19.12.2019

09:45
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

A/B testing και customer journey

Παρακολούθησα τις προάλλες το joint meetup των ομάδων Digital Analytics και Q/A Θεσσαλονίκης και θυμήθηκα πόσο σημαντικό είναι το Α/Β testing στην έρευνα και στο μάρκετινγκ. Αν δε γνωρίζετε τι είναι το Α/Β testing, θέλω να πω ότι αναφέρομαι στην απλή δοκιμή διαφορετικών σχεδιαστικών και τακτικών επιλογών (κυρίως σε site) στο ευρύ κοινό στην ίδια […]
SHARE

Παρακολούθησα τις προάλλες το joint meetup των ομάδων Digital Analytics και Q/A Θεσσαλονίκης και θυμήθηκα πόσο σημαντικό είναι το Α/Β testing στην έρευνα και στο μάρκετινγκ.

Αν δε γνωρίζετε τι είναι το Α/Β testing, θέλω να πω ότι αναφέρομαι στην απλή δοκιμή διαφορετικών σχεδιαστικών και τακτικών επιλογών (κυρίως σε site) στο ευρύ κοινό στην ίδια χρονική περίοδο, με στόχο να δούμε ποια αποδίδει καλύτερα και να τη διατηρήσουμε. Είναι μια εξαιρετικά χρήσιμη πρακτική, όταν έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ διαφορετικών αλλά εξίσου σημαντικών επιλογών και θέλουμε να το κάνουμε με έναν αντικειμενικό τρόπο.

Είναι μια βασική μέθοδος αποφάσεων, καθώς πλέον δε στηρίζεται στις απόψεις και γνώμες των υπεύθυνων της εταιρείας ή στην τύχη, αλλά δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να διαλέξει (χωρίς να γνωρίζει) με βάση τις πράξεις και επιλογές του.

Αντίστοιχα, το customer journey αφορά το «ταξίδι» των καταναλωτών από την αρχή και την απόφαση μιας αγοράς μέχρι την τελική απόκτηση προϊόντων και υπηρεσιών. Εκεί μελετάμε τα κανάλια και τις «στάσεις» που κάνει ένας καταναλωτής μέχρι να αγοράσει, με στόχο να μπορούμε να τον επηρεάσουμε θετικά σε κάθε στιγμή.

Τα δύο ενώνονται σχεδόν αρμονικά, καθώς από τη μία χρειαζόμαστε το Α/Β testing για να μας βοηθάει σε διάφορες επιλογές, όπως το χρώμα ενός banner, το call to action button και το στήσιμο της σελίδας, αλλά χρειαζόμαστε να κατανοήσουμε και το customer journey, ώστε να μπορούμε να καταλάβουμε το γιατί ο καταναλωτής επιλέγει κάποια από τις διαθέσιμες επιλογές.

Το Α/Β testing απαντάει μαθηματικά και στατιστικά στο τι πρέπει να κάνεις για να έχεις το μέγιστο conversion rate, όμως πρέπει να καταλάβουμε και το γιατί, ώστε ως μάρκετινγκ να μπορούμε και να επαναλάβουμε πετυχημένες πρακτικές του παρελθόντος.

Ο τελικός στόχος είναι να μαθαίνουμε συνέχεια τους καταναλωτές μας, με βάση τις επιλογές τους, και να κατανοούμε το γιατί συμπεριφέρονται έτσι. Να προσαρμόζουμε τις πρακτικές μας και να έχουμε την επιστήμη, για να επιβεβαιώνουμε όσα επιλέγουμε και επηρεάζουμε.