Σήμερα περισσότερο από ποτέ «βομβαρδιζόμαστε» με δεδομένα και ποσοστά από κάθε πλευρά. Ζούμε άλλωστε στην εποχή των data και της πληροφορίας και έχουμε εθιστεί πια στα γραφήματα και τις αναλύσεις.
Όμως τα μαθηματικά παρουσιάζουν μόνο μια πλευρά της αλήθειας: το τι κάνουμε. Στατιστικά όπως ότι 50% τρώει παγωτό σοκολάτα, 67% θα πάει διακοπές για 5 μέρες, 29% δεν τρώει ψάρι κ.λπ., απλώς παρουσιάζουν μια στατική εικόνα συμπεριφοράς. Αυτό που όμως μένει αναπάντητο είναι το γιατί.
Εκεί βρίσκεται ο θησαυρός για τις εταιρείες που παράγουν και διακινούν προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Αν καταλάβουν το γιατί των καταναλωτών, τότε θα μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική τους συμπεριφορά. Και ο καλύτερος τρόπος για να βρουν το γιατί είναι τα focus groups (ομάδες συζήτησης).
Τα focus groups φέρνουν στοχευμένους καταναλωτές και τους αφήνουν να εκφράσουν ελεύθερα τη γνώμη τους για διάφορα ζητήματα. Σχολιάζουν, ανταλλάζουν απόψεις, εξηγούν και γενικότερα συμμετέχουν ενεργά σε μια συζήτηση παρά απλώς να συμπληρώνουν κουτάκια σε ένα ερωτηματολόγιο.
Εκεί μπορεί να αναλυθούν και άλλοι παράγοντες όπως γλώσσα του σώματος, αντίδραση σε διαφορετικές απόψεις και γενικότερα μη λεκτική επικοινωνία. Ένας/Μια έμπειρός/η συντονιστής/στρια μπορεί σε λιγότερο από 2 ώρες να αποκαλύψει τα κίνητρα και τους λόγους συγκεκριμένων ενεργειών.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλά από τα προϊόντα, υπηρεσίες αλλά ακόμα και σειρές που λατρεύουμε έχουν περάσει από τη διαδικασία των focus groups, προτού αποκαλυφθούν στο ευρύ κοινό, ώστε να έχουν τη μέγιστη δυνατή επιτυχία.
Γιατί τελικά όλες οι εταιρείες θέλουν να προσφέρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξία στους καταναλωτές, για να τους κερδίσουν. Και μόνο καταλαβαίνοντας το γιατί πίσω από κάθε ενέργεια, μπορούν να επηρεάσουν την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Στην ierax analytix μπορούμε να περηφανευόμαστε ότι είμαστε από τους κορυφαίους της χώρας, καθώς συνδυάζουμε εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και καινοτόμες προτάσεις που ανατρέπουν ιδέες και δεδομένα που ίσχυαν σε παλαιότερες εποχές.
Ο κόσμος, και ο μέσος καταναλωτής, αλλάζει, και μαζί του πρέπει να αλλάξουμε και οι εταιρείες που μελετάμε τη συμπεριφορά του.