Harry Lalatsis

CEO, Ierax Analytix

02.05.2020

09:18
d

Κατηγορίες

Ierax

TAGS

Blockchain στη βιομηχανία τροφίμων

Καθώς ο κόσμος αλλάζει γύρω μας και η ανασφάλεια για την ποιότητα των τροφίμων μεγαλώνει (με πανδημία ή χωρίς), οι καταναλωτές αρχίζουν να ζητάνε περισσότερη διαφάνεια πριν αγοράσουν τρόφιμα. Αυτό σημαίνει πως θέλουν να ξέρουν τα συστατικά, την προέλευση, πού έγινε η αποθήκευση, ποια η επεξεργασία τους και ακόμη πόσο κόστισαν σε κάθε φάση, μέχρι […]
SHARE

Καθώς ο κόσμος αλλάζει γύρω μας και η ανασφάλεια για την ποιότητα των τροφίμων μεγαλώνει (με πανδημία ή χωρίς), οι καταναλωτές αρχίζουν να ζητάνε περισσότερη διαφάνεια πριν αγοράσουν τρόφιμα.

Αυτό σημαίνει πως θέλουν να ξέρουν τα συστατικά, την προέλευση, πού έγινε η αποθήκευση, ποια η επεξεργασία τους και ακόμη πόσο κόστισαν σε κάθε φάση, μέχρι να βρεθούν στο ράφι ενός καταστήματος.

Εδώ μπαίνει το γνωστό πια blockchain, που ήδη χρησιμοποιείται στον τομέα των κρυπτονομισμάτων και αρχίζει να κάνει την εμφάνισή του στον τραπεζικό κλάδο.

Το blockchain έχει αρχίσει να δοκιμάζεται πιλοτικά από τη βιομηχανία τροφίμων σε κάποιες χώρες, καθώς προσφέρει όλες τις παραπάνω πληροφορίες ανοικτά στον καταναλωτή.

Αυτή η «αλυσίδα γνώσης» δίνει στους καταναλωτές τη σιγουριά που χρειάζονται για τη διαδρομή και ποιότητα ενός προϊόντος αλλά ακόμη και μια ηθική ικανοποίηση ότι όλοι όσοι εργάστηκαν για αυτό, ανταμείφθηκαν αναλόγως.

Φυσικά αυτή η διαφάνεια θα βρει αρκετούς πολέμιους που δε θέλουν να είναι ανοιχτή και διαθέσιμη αυτή η γνώση στο κοινό, καθώς θα αποκαλύψει πολλά από τα ένοχα μυστικά της βιομηχανίας.

Αλλά οι περισσότερες αναφορές για μετά την πανδημία, δείχνουν ότι οι καταναλωτές θα θέλουν έξτρα διαβεβαιώσεις για τα τρόφιμά τους και θα επιθυμούν να νιώθουν ότι με κάθε αγορά επιβραβεύουν την τοπική οικονομία.

Παράλληλα με τη συνεχή έκρηξη και χρήση της τεχνολογίας, φαίνεται απαραίτητο η βιομηχανία τροφίμων να μελετήσει σοβαρά τις υπηρεσίες που δίνει το blockchain.

Είναι σίγουρο ότι θα φέρει και μείωση στα εσωτερικά κόστη των επιχειρήσεων, καθώς κάθε μέρος της αλυσίδας θα οφείλει από μόνο του να εισάγει στοιχεία που πριν ήθελαν ιδιαίτερη προσπάθεια να μαζευτούν.

Οι νέες γενιές αγροτών, που ήδη έχουν GPS, drones και έχουν μετατρέψει τα τρακτέρ τους σε κινητές μονάδες ανάλυσης, δείχνουν έτοιμοι να προσφέρουν αυτά τα δεδομένα.

Αντίστοιχα η εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα έκανε άλματα αναγκαστικά με την πανδημία, με την άνοδο του e-commerce.

Τα σούπερ μάρκετ εκτός από data analytics, επενδύουν συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και δυνατότητες.

Εμείς από την πλευρά μας, ετοιμάζουμε ήδη ερευνητικά έργα, για να μετρήσουμε αυτήν την προοπτική και να δούμε πόσο πιθανό είναι να αρχίσει να ζητάει ο Έλληνας καταναλωτής το blockchain στη μεγάλη βιομηχανία των τροφίμων. Θέλουμε να στηρίξουμε τους συνεργάτες μας ώστε να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις.